Nordic Medicare igen – igen.

Nordic Medicare igen – igen.

Gennem den seneste tid har behandlingen af patienter hos Nordic Medicare fyldt en betydelig del i ”Debat” her i Folketidende. Til Leif Jensen, Karbergs Allé i Nakskov : ”Nej, du bliver ikke mobbet – i hvert fald ikke herfra, idet vore oplevelser med Nordic Medicare er som dine”.

Min kone, Laila, har i ca. 10 år gået rigtigt dårligt, og efter flere henvendelser til ”en rigtig læge” ( 2 forskellige praktiserende læger – altså hvor man er så ”heldig” at møde den samme person ved alle besøg ) var det status quo.

Røntgenfotografering af venstre knæ og et ”der kan ikke gøres noget” var beskeden – men jeg skriver en recept på smertestillende piller. I oktober 2017 var problemet vokset og efter de 2 foregående læger var stoppet, ( måske meget forståeligt ) besøgte vi Nordic Medicare i Maribo, men uden de store forventninger til helbredelse.

Vi blev sgu skuffet – men på den positive måde. Efter 4 minutters ”fejlfinding” ( for nu at blive i min egen branche – auto ) var diagnosen stillet : ”Bækken er skævt, højre hofte er slidt og venstre knæ ligeså”. I november 2017 fik Laila ny hofte og i april 2018 nyt venstre knæ. Indrømmet – jeg kan stadig løbe fra hende…..men uden Nordic Medicare ?

Teksten ovenfor er optaget i “Folketidende” i uge 45 / 2018.

Jeg vil dog tilføje følgende :

Den “gammeldags lægepraksis” der passes af den samme læge hele året bliver gang på gang fremhævet som det eneste saliggørende – men er der ikke andre muligheder, når nu denne model står for fald – i hvert fald i nogle dele af landet.

Modellen med lægeklinikker drevet af f.eks. Nordic Medicare hvor det er skiftende læger vi som patienter møder behøver ikke på nogen være dårligere – tværtimod. Jeg udfører ikke “fejlfinding” på mennesker – men derimod på biler og én af de “instrumenter” jeg anvender i det daglige arbejde er et arkiv ( database ) med oplysninger om bilens tidligere fejlfinding, service og reparationer – på “nudansk” kaldet bilens historik.

Denne historik på klinikkens patienter er naturligvis specielt vigtig når der foretages “fejlfinding” fra flere læger – et forhold jeg forventer at såvel Nordic Medicare som de øvrige der driver lægeklikker ud fra samme koncept har helt styr på. Samme tilgang til patientens “historik” er ligeså vigtig i én mands / kvindes praksis, medmindre vedkommende er autist.

Mere end 500 personer har “skrevet” under på en “protest” mod Nordic Medicare – en handling jeg naturligvis anerkender – men en “underskriftindsamling” på internettet…

Ja, klik dig til en “utilfredshed” og så videre til det næste tilbud på wish.com eller Facebook. Anderledes vil det se ud såfremt disse personer skulle gøre noget aktivt som f.eks. en fyldestgørende beskrivelse af forløbet hos Nordic Medicare.

Undskyld, vi er nogle der ikke er utilfreds med de tilbud der nu en gang er til os her på Lolland.

Se også min kone. Laila’s oplevelser hos  Nordic Medicare i Maribo ved at klikke på denne tekst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *