Test-01

Tagget: 

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Ja, det var et spørgsmål, der ikke gav mening onsdag den 26. oktober 1994. Tirsdag den 25. oktober var sidste udgivelse fra bladhuset “Ny Dag” i Nakskov. “Folketidende” var herefter eneste dagblad på Lolland Falster.

Lukningen af “Ny Dag” gav et “boost” til “Folketidende” i såvel oplagstal som annonceindtægter. Oplagstallet for “Folketidende” rundede i 1995 27.000.

Ja, det var tider. Tider man kun kan tænke tilbage på. Oplagstallet har nu passeret 9.000 – i nedadgående retning – desværre.

Hvorfor skriver jeg “desværre” ?

Som partner i et autoværksted går snakken med kunder ( meget ) ofte med andet end “bilsnak”. Hvad der sker i lokalsamfundet er ét af emnerne. Det er tydeligt at personer, der ikke holder dagbladet, er dårligere orienteret end os andre. Orienteret om opstart virksomheder eller udvidelser. Orienteret om foreninger og deres gøremål. Orientering om oplagte steder at besøge her på “Sydhavsøerne”. Orientering om lokalpolitiske problemstillinger. Det er absolut ikke kun dødsfald man som læser af FT bliver orienteret om.

Udfordringerne i at drive dagblad er mange ( og svære ). Jeg er årgang 1954, men generationerne efter mig mener ikke, der skal betales for nyheder. Vores abonnement på FT, som vi har overtaget fra mine forældre, stammer fra lukningen af “Lollands Tidende”.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.